Wednesday 7 March 2012

satu..dua..tiga..kisah ini bermula...

Wacha....Assalamualaikum...

          Aku nak mengaktifkan semula diri dalam dunia penulisan..Sebabnya, aku kalau tak dapat menulis  habis semua  kata-kata tu beergerak je dalam kepala otak ni. Tak boleh nak keluar ke mana - mana, pastu stuck kat situ je. Last- last aku akan berada dalam dunia aku sendiri. Tersenyum tersengih sesorang. Orang luar yang tak faham, tak kenai aku memang akan pk aku "something". Huhuhu..

        Aku memang minat menulis,satu kepuasan bila dapat mencurahkan buah fikiran dan ia dibaca oleh orang lain. Lagi suka bila apa yang ditulis tu mendapat "feedback". Tak kisah la sama ada positif ke negatif, sebab bagi aku apabila kita berkongsi pendapat makanya di situ wujudnya pertukaran buah fikiran antara satu sama lain. Semakin banyak kita berkongsi pengalaman, buah fikiran, pendapat dengan orang lain maka semakin banyak ilmu yang akan kita dapat, semakin banyak ia berkembang.



Bagi aku, ilmu tu bukan saja akan diperolehi daripada pembacaan, ia boleh juga diperolehi melalui perbincangan, perkongsian, pemerhatian, pengalaman dan macam - macam lagi la kan. Bila wujudnya, perkongsian tu, maka takde la jadi syok sendiri. Tapi, kalau orang nak cakap aku syok sendiri pun nak buat cemana kan, setiap orang ada interprestasi mereka sendiri. Itu hak kita sebagai manusia, hak untuk bersuara.


2 comments: