Thursday 19 April 2012

Feeling like BONDA..


Assalamualaikum.. jawab sambil teersenyum tanda anda sedang menikmati hidup ni..

Puas melihat anak-anak membesar di depan mata. Walaupun anak-anak tu  hanya anak buah. Agaknya macam ni la kan perasaaan seorang ibu & ayah yang melahir, membesar dan mendidik anak – anak dengan tangan sendiri. Pahit manis tanggungjawab tu  mereka sendiri yang rasa, bukannya dipindahkan kepada bibik  atau pengasuh.

Anak-anak akak... Nak masuk 5 bulan Ogos ni..Insya Allah..

Aku ada tujuh anak buah dari tiga orang adik beradik aku yang dah kawin. Yang lebih menyeronokkan tahun ni tahun kegemilangan kami (insyaAllah) sebabnya, kesemua mereka sedang pregnant & akan bersalin pada Julai & Ogos ni. Insya Allah. Makanya semakin bertambah la anak- anak aku lepas ni. Semoga kebanjiran anak – anak buah ni mengajar & mendidik diri aku menjadi lebih baik lagi lepas ni.
anak-anak dee..Nak masuk 3 bulan Julai ni..Amin

Yang paling penting, aku dapat belajar dan mempersiapkan diri menjadi seorang ibu. Belajar mandikan diorang, buatkan susu, beri makan, handle diorang yang menggila tatkala Nampak barang permainan kat pasaraya. Ya Allah, bukan senang nak buat benda tu semua,silap hari bulan merasa la tapak kaki saiz 6 aku ni.. Ececeh..( dok penah pung aku buat, terfikir pun tak penah lagi, time nak menulis ni je laju benda tu kuar). 
anak alang..nak masuk 2 bulan Ogos ni. Alhamdulillah..

Pada aku, nak belajar jadi ibu ni bukan masa dah kawin, bukan masa dah mengandung, tapi dari sekarang ni la kena belajar. Semoga nnt tidak la kekok. Ye dak!!  Tapi perlu diingatkan belajar jadi ibu sebelum kawin itu bukannya bermaksud perlu mengandung sebelum nikah ya, tidak! Tidak! Jangan buat begitu, aku tak sarankan begitu. Jaga la diri sebaiknya, semoga nanti Allah permudahkan perjalanan kehidupan kita & ditemukan dengan bakal pasangan yang sekufu dengan kita.

3 comments:

  1. Ain ko tau x, senyum sorang2 aku dibuatnya bila baca entry ni... terserlah sifat penyayang ko beb! dah layak jadi mak orang dah ko ni... mak kpd anak sendiri okay :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish, xde butang like lak..hahahha..
      aku cuma jadi diri sendirik je..>_<

      Delete